Waar kan ik mijn reparatie of recovery laten uitvoeren?

Je kan langskomen met de reparatie, recovery, aankoop of bestelling in onze service winkel te Menen.

(Enkel op afspraak)


Is het de moeite om mijn toestel te laten herstellen?

De kostprijs van een nieuw toestel is vaak vele malen duurder dan de herstelkost. Afhankelijk van welk type herstelling betaalt u soms slechts +-10 euro’s. Mocht de herstelkost niet opwegen tegen de aankoop van een nieuw toestel wordt dit altijd meegedeeld. Door uw toestel te laten hertellen helpt men mee de natuur te beschermen. Kostbare grondstoffen raken stillaan uitgeput waardoor elektronica in de toekomst ook een flink pak duurder zal worden. Zeker 1 op 3 toestellen kunnen volledig (Als origineel) hersteld worden.


Kan ik mijn afspraak wijzigen of annuleren?

Een afspraak annuleren of verplaatsen kan via mail of telefoon.


Kan ik mijn afgedankte smartphone, tablet, laptop of desktop aan jullie doneren?

Afgedankte toestellen zijn bij ons altijd welkom. Wij staan persoonlijk garant voor het veilig verwijderen van eventuele persoonlijke data en gegevens waarna alles correct wordt gerecycleerd. Eventueel nog goed werkende en bruikbare toestellen worden opgefrist en aan divers goede doelen en Vzw’s geschonken.


Hoe lang duur de reparatie?

De duur hangt af van verschillende factoren, zoals welk soort toestel, de nodige reparatie… Deze periode gaat pas in wanneer we toestemming hebben ontvangen om de reparatie uit te voeren. Ook het vooronderzoek van uw toestel vergt tijd. Over het algemeen ontvangt u binnen de 3 werkdagen ons verslag. Afhankelijk van welke onderdelen moeten worden vervangen, levertermijn… kunnen wij u een termijn bezorgen.


Hoelang duurt mijn datarecuperatie?

De duur hangt af van verschillende factoren, zoals welk soort datadrager, type schade/probleem, hoeveelheid bestanden en algemene gezondheid van de datadrager. Ook het vooronderzoek van uw datadrager vergt tijd. Over het algemeen ontvangt u binnen de 3 werkdagen ons verslag bij een gewone recuperatie. Daarna wordt de snelheid van de recuperatie grotendeels bepaald door de toestand van de datadrager en de hoeveelheid gegevens…


Is het verbruik (Watt) en de opbrengst van jullie mining rigs in de webshop correct?

Wij proberen een zo correct mogelijk beeld van onze aangeboden mining rigs… voor te stellen. Echter lichte

afwijkingen (Al dan niet in het voordeel) kunnen voorkomen. Het verbruik is zeer afhankelijk van het type kaart (De ene kaart is ook de andere niet), het algoritme en de overclock settings. Ook de opbrengst is erg afhankelijk van instellingen, miningpool… Vele factoren bepalen uiteindelijk de cijfers welke wij zo correct mogelijk proberen te publiceren.


Hebben jullie de desbetreffende onderdelen op voorraad?

Wij hebben een groot aantal courante componenten… op stock. Het aanbod aan componenten… is echter zodanig groot dat het onmogelijk is om alles op stock te hebben. Bepaalde hardware onderdelen voor laptop en desktop zijn standaard ook op stock. Displays, batterijen… zijn een te uitgebreid gamma om op stock te houden en worden door ons besteld.


Wat zijn de herstelling/recuperatie voorwaarden?

Wanneer u bij ons langskomt zal de technicus jouw toestel eerst grondig onderzoeken alvorens reparatie. Afhankelijk van reparatie/datarecuperatie… zijn hier diagnosekosten aan verbonden. Wanneer de klant overgaat tot herstelling betaalt hij enkel de herstelkosten, de reeds betaalde diagnose kosten worden bij afrekening in mindering gebracht. Beslist de klant om niet over te gaan tot herstelling betaalt hij enkel de diagnosekosten. Eerdere herstelpogingen… door derden brengen ook een meerprijs met zich mee. Wanneer wij er niet in slagen het toestel te herstellen of uw data terug te bezorgen betaalt de klant niets tenzij er eerdere herstelpogingen door derden werden uitgevoerd. In dit geval verliest de klant zijn no cure no pay privileges en betaald hij ook een toeslag van €30 op herstellingen en €120 op datarecuperatie.


Welke herstellingen voert TTS uit?

Een kleine greep uit onze dienstverlening: Datarecuperatie/datarecovery, glas vervangen, lcd vervangen, toetsenbord vervangen, trackpad vervangen, batterij vervangen, koeling vervangen, moederbord herstellingen, GPU-herstellingen, speaker herstellingen, HDMI en andere herstellingen, upgrades, onderhoud, systemen op maat, migratie bestanden, back-up/clone, Windows (Her)installatie of upgrade, key fob drukknop herstellingen, batterijen vervangen … Uw herstelling niet opgesomd? Bekijk onze lijst of Mail of bel ons voor meer informatie.


Kan ik vooraf een prijsopgave krijgen?

De meest courante herstellingen en de daaraan verbonden prijzen vindt u terug op onze website. Andere herstellingen zijn op aanvraag al dan niet na een diagnose. Wij mailen u graag een vrijblijvende offerte.


Hoe weet ik wanneer mijn herstelling klaar is?

We houden u steeds op de hoogte van de verschillende reparatiefases met een e-mail. Het is echter altijd mogelijk dat deze e-mail zich bij uw ongewenste berichten bevindt. Gelieve dit af en toe te controleren. 


Hoeveel tijd heb ik om mijn toestel op te halen?
Meteen na herstelling ontvangt de klant bericht dat zijn herstelling klaar is voor afhaling. Ook bestellingen worden gemeld zodra deze klaar liggen. De klant heeft vanaf dan 14 dagen te tijd om zijn herstelling of bestelling op te halen. Doet hij dit niet binnen de 14 dagen wordt er opnieuw gevraagd zijn bestelling op te halen binnen de 14 dagen. Is na  30 dagen het toestel nog steeds niet afgehaald, behouden wij het recht dit toestel te verkopen om onze kosten te dekken.


Herstellen jullie ook groot huishoud elektro?
Nee, in principe kunnen wij 90% van uw huishoud elektro herstellen. Echter is het voor ons onbegonnen werk om hiervoor al de nodige materialen… in te slaan. Vandaag richten wij ons hoofdzakelijk op computers, consoles en controllers, tablets, smartphones, smartwatches, autosleutels, HIFI, TV... en klein elektro. Neem gerust contact met ons op als u een heel specifiek toestel toch wenst te herstellen of neem hier eens een kijkje.


Wat als mijn toestel of data onherstelbaar is?

Wanneer wij er niet in slagen het toestel te herstellen of uw data terug te bezorgen betaalt de klant NIETS. Als de klant een nieuw toestel via ons wenst aan te kopen geniet deze klant van extra kortingen afhankelijk van het aangekochte toestel… Bij eerder herstelpogingen door derden betaalt de klant wel de opleg.


Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen kan via onze webshop of via mail.


Hoe wijzig ik mijn bestelling?

U neemt best zo snel mogelijk contact met ons op via mail of telefoon. Indien er nog geen onderdelen door ons werden besteld is alles nog mogelijk.


Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Bestellingen kunnen enkel geannuleerd worden wanner nog geen onderdelen… door ons werden besteld.


Hoe kan ik betalen?

Online kan je betalen met Bancontact (kaart en App), creditcard (Visa of Master Card) … In onze service winkel met Bancontact, Payconiq of overschrijving met de app. Wij aanvaarden geen cash.


Welke soort garantie heb ik?

De wettelijke garantietermijn bedraagt 2 jaar voor nieuwe toestellen (Bij normaal gebruik). Voor Refurbished producten 1 jaar en herstellingen 3 maand. Als de garantietermijn afwijkt van de wettelijke garantietermijn, wordt dit specifiek op de desbetreffende productpagina aangegeven.


Is de reparatie onder garantie steeds gratis?

Als je product binnen de garantieperiode kapotgaat en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie helemaal gratis. Wanneer de schade is ontstaan door onkundig gebruik of schade waarvan u zelf de oorzaak niet weet dan kunnen we je verder helpen maar de reparatiekost zal aangerekend worden.


Word mijn product gerepareerd of krijg ik een nieuw?

Toestellen worden gerepareerd, individuele componenten en onderdelen worden vervangen. Is de schade te ernstig kan er eventueel worden geopteerd om een moederbord… (mits overeenkomst) volledig te vervangen om de kostprijs van een nieuw toestel te vermijden. In 80% van de gevallen volstaat het om individuele componenten te vervangen.


Welke toestellen kan ik binnenbrengen?

U vind hier een lijst met elektrotoestellen die wij voor u kunnen herstellen.


Wat is no cure no pay?

Wanneer de herstelling niet slaagt wordt er door de klant niets betaalt. Eventuele diagnose kosten die eerder werden aangerekend worden binnen de 30 dagen terugbetaald. Indien er eerdere herstelpogingen door derden waren, vervalt deze regel en dient er ook nog een bijkomende toeslag betaald te worden van €30 voor herstellingen en €120 voor datarecuperatie.

Antwoorden op andere vragen kunnen mogelijks beantwoord worden na het lezen van onze algemene voorwaarden. Mocht dit niet het geval zijn, aarzel dan niet ons te contacteren.


Nuttige links en documenten: